منشور اخلاقي سازمان:
1- به موقع در محل کار حضور يافته و در ارتباط با همکاران و ارباب رجوع وقت شناسي رعايت گردد .
2- نسبت به همکاران و مراجعان با خوش روئي و متانت رفتار شود .
3- راهنمايي و اطلاعات لازم بطور کامل در اختيار مراجعان قرار گيرد و از سرگرداني آنها جلوگيري شود .
4- فضاي مراودات به گونه اي باشد که مراجعان به مسئولان و کارکنان اطمينان کامل داشته باشند .
5- ارائه خدمات به ارباب رجوع با رعايت عدالت و انصاف و بدون تبعيض ( قومي ، جنسي ، خويشاوندي ، مذهبي و .... ) صورت گيرد .
6- به صحبت ها و خواسته هاي مراجعان به دقت گوش داده شود و در پاسخگويي و ارائه خدمات به آنها حداکثر تلاش صورت گيرد .
7- اطلاعات لازم جهت خدمات بهينه و تسريع در اجراي امور به نحو مطلوب به همکاران ارائه گردد .
8- انجام وظايف بصورت موثر و کارآمد همراه با سرعت و منطبق با قوانين و مقررات سازماني صورت گيرد .
9- مظاهر مفاسد اداري نظير توصيه ، سفارش و اخذ هر گونه هديه غير متعارف و وجه نقد خودداري شود .
10- در صورت مشاهده هر گونه سوء استفاده از شغل موقعيت شغلي و دريافت هديه غير متعارف يا وجه نقد موضوع به مسئولين ذيربط اطلاع داده شود .
11- فعاليت ها زمان گذاري شود و براساس زمان پيش بيني شده انجام گيرد .
12- فعاليت ها بر اساس روش مستند و مشخص انجام شود نه براساس سليقه کارکنان يا مديران .
13- از شايعه سازي ، تهمت ، غيبت ، خبرچيني و هر اقدامي که صميميت و اعتماد کارکنان را تضعيف مي کند پرهيز شود .
14- رازدار بوده و از افشاء اسناد محرمانه خودداري کند .
15- از پوشش مناسب با عرف و فرهنگ جامعه استفاده شود .
16- از استعمال دخانيات بويژه در محيط کار پرهيز شود .
17- تجهيزات و اشياء بصورت دقيق و منظم استقرار يابند به نحوي که در زمان مورد نظر به راحتي در دسترس باشند .
18- حسب مورد از وسايل ايمني استفاده گردد .
19- از اسراف و مصرف بيهوده امکانات و اموال سازمان جلوگيري شود .
20- سعي شود بين زندگي شغلي و خانوادگي توازن و اعتدال برقرار شود .
21- از اختيارات و قدرت سازماني استفاده صحيح صورت گيرد .
22- اهداف سازمان بطور صحيح درک شود و اهداف فردي با آن همسويي داشته باشد .
23- نسبت به حرفه و سازمان متبوع خود احساس مسئوليت داشته باشد .
24- قوانين و مقررات سازماني بطور دقيق رعايت شود .
25- از تسليم مدارک و اسناد به اشخاصي که حق دريافت آن را ندارند خودداري شود .