اشتغال و اقتصاد

کشاورزی

مردم شهر اکثراً کشاورز هستند و به زراعت گندم و جو مشغول‌اند. برمبنای اطلاعات حاصل از سرشماری سال ۱۳۹۵ در شهر، تعداد شاغلین بخش کشاورزی شهر طالخونچه برابر با ۷۲۸نفر بوده است. بیشترین سطح زیرکشت زعفران در مبارکه متعلق به شهر طالخونچه می باشد و قطب پرورش زعفران در این شهرستان می باشد.که حدود … درصد از جمعیت شاغل شهر را دربرمیگیرد. براساس اطلاعات موجود از سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد بهره برداران کشاورزی برحسب نوع فعالیت در شهر …. مطابق زیر می باشد.

زراعت و باغداری

مطالعات میدانی انجام شده در سطح شهر در سال ۱۳۹۵ نشان داده است که شهر طالخونچه دارای حدود … هکتار اراضی زراعی است که از این میزان ….. هکتار به اراضی گندم ، جو ، ارزن ، زیره ، کنجد ، چغندر ، ریحان ، زعفران و باغات با محصولات  هندوانه ، خربزه ، انار ، طالبی ، بادام و گردو اختصاص یافته است که این محصولات در درجه اول در خود شهر و شهرهای اطراف به فروش می سد و مازاد مصرف در میدان میوه و تروبار شهرستان مبارکه به فروش می رسد.

صنعت و معدن

در شهر طالخونچه واحدهای صنعتی وجود دارد. وجود شهرک صنعتی مبارکه در فاصله ….کیلومتری شهر، موجب اشتغال تعدادی از اهالی شهر در این صنایع شده است. همچنین در این شهر کارگاه های قالی بافی فرش یلمه ، چاقوسازی و ساخت گیوه های اصفهانی بسیار رایج است. که در حدود هزار نفر به شغل بافت فرش یلمه مشغول هستند. نان طالخونچه نیز بهترین نان کشور است که از کیفیت بالای برخوردار است و یکی از زمینه های اشتغال زایی به شمار می رود.

دامداری

با توجه به مطالعات میدانی در شهر طالخونچه تعداد ….. راس دام سنگین و …. واحد پرورش دام سبک وجود دارد. علاوه براین چندی واحد پرورش مرغ تخم گذار خانگی با ظرفیت … تا … قطعه وجود دارد. تولیدات این واحدهای خانگی صرف مصارف خانگی شهر می شود و اضافه شیر به مرکز جمع آوری شیر اردال داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سه × چهار =

فهرست