برگزاری جشنواره نان در شهر طالخونچه

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. اخبار
  4. chevron_right
  5. برگزاری جشنواره نان در شهر طالخونچه

نخستین جشنواره «نان سنتی طالخونچه» در شهر طالخونچه برگزار شد تا در آن ۷۰ غرفه‌ای که حضور پیدا کرده بودند، هر نانوا الکی به آرد و دستی بر خمیر بزند و نان تازه محلی را دست بازدیدکنندگان دهد.

جشنواره‌ای با رویکرد نمایش پخت و توزیع نان مخصوص سبوس‌دار طالخونچه که می‌تواند بعنوان یکی از سوغات‌های خوشمزه در سبد خرید توریست‌ها نیز قرار گیرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با حضور در نخستین جشنواره نان سنتی شهرستان مبارکه که به میزبانی شهر طالخونچه برگزار شده بود، اظهار داشت: شهر طالخونچه با بافت بسیار زیبا و تعداد زیاد قلعه‌ها، پتانسیل فوق العاده‌ای برای جذب گردشگر دارد.

وی افزود: امروزه شهرها و روستاها برای جذب گردشگر تلاش می‌کنند که دلیل آن، آسان و پاک بودن این صنعت برای توسعه و آبادانی شهرها و روستاها است؛ صنعت‌هایی در کشور وجود دارد که مشکلات متعددی برای منطقه خود ایجاد می‌کند درصورتی که گردشگری این مشکلات را ندارد.

شهردار طالخونچه با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره معرفی نان خوش طعم و با کیفیت شهر طالخونچه است، اظهار داشت: با سفر رفتن به شهرهای متفاوت کیفیت خوب این نان را درک کرده‌ام و هر فردی از این نان تناول کرده، مشتری شده است.

وی افزود: دلیل خوش طعمی و کیفیت بالای این نان استفاده از گندم با کیفیت است، یکی از نانوایان امروز در تشریح پخت نان گفت گندمی که ما برای پخت استفاده می‌کنیم در هر جریب زمین کشاورزی حدود ۴۰۰ کیلوگرم برداشت می‌شود اما گندم نان عادی در هر جریب زمین کشاورزی بیش از ۸۰۰ کیلوگرم برداشت می‌شود و ما به فکر سود نیستیم بلکه به فکر تولید نان خوب هستیم.

فهرست